det brister i hjärtat, det gör ont, så jävla ont!

Har varit en väldigt trevlig helg måste jag säga, åkte ju hem till mamma i fredags och käka middag och sånt mys sedan körde vi runder lite i stan men hände inte så mycket så vi körde hem igen. På lördagen var det dax för middag hemma hos Andrés mormor och morfar så vi körde ut där och hade det jätte trevligt faktiskt, åkte hem och byta om och sen var vi ute och körde lite då också med Dansk och någon annan. dock inte lika mycket folk ute men vi hade roligt ändå. åkte sen hem och kolla på new moon, den var ju inte speciellt bra, förstår inte dem som har sagt att den var skiit bra och så vidare men nej jag tyckte inte det! Den första var hundra gånger bättre :)

Idag sov man halva dagen, seg som attans men åkte ut till andrés föräldrar och fick middag :) fixade även min bil lite så nu funkar min a/c igen lagom till att det ska bli sommar :) kanon!
fick för oss att vi skulle spela bingolotto och vinna lite, men ALLA var slut över allt så vi sket i det och körde till Kävlinge istället :) sen blev det en runda in om Pia och peter ( Andrés morbro) fick kladdkaka och satt och snacka lite skit :) precis kommit hem så vettifan om man ska sova eller vad man ska hitta på, vi får se.

måste också berätta att i Lördags så åkte vi ut till Stidsvig för att jag ville se hur stugan som mormor och morfar hade såg ut nu förtiden, det var inte alls som jag minns det, inte alls. körde först förbi allt så tänkte att vi var fel men ett samtal till mormor som berätta att den numera var röd och där stod ett dubbelgarage så hittade vi det, sjukt vad man kan bli besviken, jag hade mina minnen från hur det såg ut förr och hur allting såg ut runt omkring men nu, helt annorlunda, men mormor har nog rätt att det är jag som har vuxit. sorgligt när man tänker på det men vad ska man göra det är bara att hålla kvar dem minnena man har helt enkelt.



I lördags var det också ett år sedan vi var tvungna att avliva min lilla älskling, kommer fortfarande ihåg hela den dagen som det var i igår, kommer ihåg vad jag hade på mig, ljusa jeans, gult linne och en svart tröja över, det var varmt så det var uppvikta jeans jag hade, kommer ihåg att mormor var sjuk med lunginflammation utan att veta om det, kommer ihåg sköterskans ord, hur rummet såg ut, hur mycket jag grät, hur alla kollade på mig i väntrummet, hur mycket jag inte brydde mig om dem, hur glad lilla Lady verkade vara trots att hon var sjuk, kommer ihåg doften i rummet, dem sista andetagen och hur svårt det var att gå ut från rummet med bara ett koppel utan hund, kommer ihåg när mamma ringde och fråga om det var slut och hur mycket vi grät. klumpen i halsen börjar komma,det brister i hjärtat, det gör ont, så jävla ont!

...går inte en enda dag utan att jag tänker på henne, dem senaste dagarna har bara tårarna kommit från ingenstans, urnan står kvar hemma i bokhyllan, minnena kommer alltid att finnas kvar och det är inget någon kan ta ifrån mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0