katastrofmedicin

Har varit en händelserik dag i skolan, hade någonting som kallas katastrofmedicin eller L-ABCDE och gjorde en massa övningar tex. hur man ska göra med en person som har varit med om en mc olycka, skador på nacken och även dra rätt ett ben som har blvit brutet, inte det lättaste men kul :) fick även göra övningar om en olycksplats där vi själv fick var skadade med sår och medvetslös så det var faktiskst en bra dag idag i skolan :)

nu är man hemkommen iallafall, ska snart åka och handla en massa till lördag och fixa och ha oss, måste städa orkade aldrig igår haha :P I morgon har jag absolut inte tid, ska iväg och fixa det sista och sen ut till mamma och fixa med smörgåstårtorna till på lördag så i morgon blir ingen skola för min del men har ju redan gjort halva uppgiften och resten får jag väl göra ikväll ? .

ska även grilla korv idag, varit sjukt sugen på korv med bröd nu i hur många dagar som helst och ikväll blir det så , wiho :)

har inte tid att sitta här mer så vi hörs väl i morgon antar jag , tjohej :)













dock är detta bilder från förra gången men så här kan det se ut med en massa sår :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0