Helt fantastiskt så glad man kan bli när en ny människa föds :)

Idag har jag varit med om något helt underbart fantastiskt, ska börja från början iallafall så ni hänger med :)

Har ju som sagt min praktik på sjukhuset på infektionsavdelningen men eftersom vi har en vän till familjen som jobbar på OP (Operation) så fixa hon så att jag kunde vara med där en dag och den dagen var idag.

För det första när jag kommer på morgonen sitter all personal inne i fika rummet och jag lovar det var inte lite folk och helt plötsligt så säger chefen (tror jag det var iaf) : där har vi ett nytt ansikte och alla vänder sig och tittar, lite pinsamt haha men iallafall sen var det dags att vara med under en operation men inte vilket som helst utan ett par som skulle ha tvillingar  och dem skulle födas genom ett kejsarsnitt. Jag blev super nervös först för jag tänkte hur ska jag klara detta med massa blod och när dem skär upp magen osv. men det gick faktiskt skit bra, det är nog något av det mest fantastiska jag har varit med om i hela mitt liv!! Kan bara tänka mig hur det kommer vara den dagen jag själv ska ha barn. Jag var så nära på att börja gråta när barnen kom ut och det var ju för att man blir så glad, en underbar känsla som verkligen inte går att beskriva på något annat sätt !

sen fick jag ju även vara med på två andra operationer en i ett knä och en i en handled, det var också intressant men jag var så full i tankar från första så jag kunde knappt koncentrera mig haha :) har varit en super bra dag och jag vill bara tillbaka, kanske ska börja läsa till barnsmorska eller iallafall försöka få jobb på BB, ja vi får se :)

Sista dagen i morgon på prektiken iallafall och samtidigt som det ska bli tråkigt så ska det ändå bli skönt så att man kan få klart skolan och bara börja jobba :)
Ska in i duschen nu, slänga mig på soffan kolla tv och äta mitt godis sen ska jag sova :) så godnatt på er allesammans och bara så ni vet den här dagen kommer jag aldrig att glömma :)




Min lilla kusin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0