Akutmottagningen!!

I morse skulle vi på studiebesök med skolan på akutmottagningen, vi kom dit träffa kvinnan som skulle visa oss allt och han in i tauma rummet och hon visade allt som fanns där och vad dem gjorde när dem fick in patienter osv. hon berätta också att när dem får larm från ambulansen om att dem är på väg med svårt skadade ringde en speciell klockan, några minuter efter hon sagt det RINGER KLOCKAN!
Först tänkte jag bara att det var kanske inte den hon menade och verkade som alla andra i klassen också trodde det, men helt plötsligt ringde kvinnans telefon och hon var tvungen att jobba eftersom dem skulle få in ett helt gäng som fått kemikalier på sig så vi fick gå igen. hann ju inte se allt, jag som ville kolla i ambulansrummen och allt men det kommer kanske sen när jag ska ha min praktik :)

Nu är jag iallafall hemma och sitter och tar det lungt framför tv och data och om en stund ska jag iväg med Josefin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0