mög väder!!!

Vilket piss väder det har varit exakt hela dagen också har dem sol i stockholm, DET är inte tättvist alls var f*n tar sommaren vägen??
Var i skolan en timme ungefär och fick information om praktiken och sen gick jag och sara upp till sjukhuset för att jag skulle hälsa på min avdelning och hämta nyckel till skåpet. Skit blöta var vi när vi kom fram fast det bara tar typ 5 minuter från söder. Trevliga människor var där iallafall på avdelning 63 där jag ska vara, alltså infektionsavdelningen. Visa runder mig en massa, och där är en hel del färger jag ska lära mig som hänger utanför dörrarna för att man ska veta vad för infektion dem har men det kommer jag nog lära mig under tiden.


Hon visade även var jag skulle hämta kläder och var jag skulle byta om, kommer nog bli lite förvirrad dem första dagarna för det är inte det lättaste att hitta rätt men det löser sig får väl fråga den andra personalen som finns runt omkring anars hehe ;)

Gick tillbaka till söderpunkten där jag hade parkerat min bil och helvete vad blöt jag var , det var riktgit äckligt alltså. till och med i fickorna på jackan så min mobil var helt blöt hoppas nu inte det blir några problem med den!
åkte iallafall hem och fixa lite mat, blev super mätt och somna gott i någon timme.

har precis fått i mig lite kvällsmat och ska snart och sola med josefin !!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Så spännande med praktik på sjukhuset! Det kommer självklart gå jättebra!

Usch, vädret är så jäkla tråkigt, man känner inte för att göra något annat än bädda ner sig under täcket. Hoppas sommaren snart hittar till Skåne också :)



Puss Puss!! <3

2010-05-12 @ 20:20:31
URL: http://J0hannaG.bilddagboken,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0