Härliga hem i Hyllinge

Igår var vi ute och köpte en ny soffa, precis en sådan vi ville ha men lite mindre så den skulle få plats, vi hade verkligen planerat allt och det kändes skit bra men ändå konstigt, min första soffa liksom och det första som jag har handlat med en pojkvän som kostar så här mycket då såklart.
Kom hem och lasta in den och här blev skit trångt eftersom helt plötsligt hade vi två soffor i ett rum liksom och soffbordet i hallen så man fick typ hoppa ut men vi orkade inte sätta upp den igår jag var svin trött så vi sköt på det till idag.
Har suttit på jobb hela dagen och bara längtat efer att få komma hem och sätta ihop vår soffa och få det lite finare här hemma för visst har det blivit förändring tycker ni inte ? ni som har avrit här då alltså ;)
Riktigt roligt är det att hålla på med inredning, jag hade kunnat gjort det alltid faktiskt fast ibalnd krockar tankarna i huvudet och det blir inte så bra som man tänkt sig men det händer väl alla.
Iallafall nu när vi väl kom hem och börja plocka upp första delen så insåg vi att den soffan vi har fått hem där det stod HÖGER på pappret inte var det utan den var VÄNSTER alltså den lång delen hade gått rakt ut i rummet. Fan vad jag blev irreterad tänk så hade vi sålt den andra soffan innan vi hade packat upp denna vad hade vi gjort då?
Nu stod vi här med två soffor i rummet ingenstans att sitta och ingenstans att sova eftersom den gamla soffa låg där och hade inte kunnat flytta den heller, det är liksom en etta.
Ringde till Härliga hem som självklart inte hade någon höger kvar i den där färgen men vi kunde låna en annan sålänge men nog kul om man skulle råka spilla i den och sen får man stå för den kostnaden också så nääe det ville vi inte så först var alternativet att dem skulle hämta den nästa vecka sen skulle de hämta den i helgen men det sluta med att de kom och hämtade den här hemma hos oss ikväll dem var så snälla och satte sig i bilen och körde hit direkt, övertid för deras skull också på en fredag inte kul men fan vilken service alltså, det kallar jag bra bemötande när saker går fel liksom och tjejen jag prata med var verkligen skit trevlig så var inte lika arg längre lite svårt när en person är så snäll liksom ;)
Så soffan är tillbaka i butiken i morgon ska vi dit och få pengarna och vi står här utan soffa, bara den gamla och det suger fett mycket när man har sett fram emot något såhär mycket. Vi har ju letat som idioter och vad fan gör vi nu ??
Ahh, ibland blir man bara så trött men ska inte stressa iväg nått mer utan bara låta det tasin tid även om det är tråkigt vad ska man göra liksom ?
Nej så denna kvällen sluta inte som den borde gjort och jag är verkligen svin trött eftersom jag sov typ 4 timmar i natt och det räcker inte nr man jobbar dubbelt upp och är vaken fler timmar än det liksom så det blir en tidig kväll idag faktiskt :)
Så säger godnatt redan nu och dessutom dör datan snart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0