Det var bättre förr!!

Jag älskar att sitta och kolla igenom en massa gamla bilder från förr, alla minnena från galna kvällar kommer upp och samtidigt så kan man sakna hur det var förr, så jäkla roligt man hade det och såna sjuka saker man hittade på och samtidigt som man saknar det så hade jag aldrig i livet velat byta ut det jag har idag.



Ta bara denna bilden som ett exempel: Där drog vi ihop en massa folk, stack ner på gröningen, grillade och bara hade skit roligt, efteråt blev det fest hemma hos philip , en kväll jag sent kommer glömma.

Att göra en sådan här sak idag kan vara jäkligt svårt, människor idag verkar inte riktigt vara på samma nivå som man var då kanske för att man har träffat någon att dela livet med och kanske för att det inte alltid blir som det var förr..



Sensation white, en obeskrivligt bra dag/kväll det där var, den bästa i mitt liv, fyfan vad kul jag hade det. Om jag skulle gjort om det idag så hade det aldrig blivit det samma men minnena kan man leva länge på!

Det är mycket såna här saker som jag kan sakna, sakna att han bara kunde dra ihop lite folk, sätta sig någonstans och bara vara , allt kändes så mycket enklare då.
Idag känns det som man får dra ut människor från husen, man får ringa som en dåre för någonsin få ett svar men det gör man inte för när man har frågat ett antal gånger och bara fått en massa nej så slutar man tillslut att bry sig.



Jag har träffat så himla mycket folk genom åren, vissa står kvar och vissa gör inte eller så träffar man bara den någon gång ibland.
Vissa tider var svårare än andra och det var verkligen då ens äkta vänner kom fram och stod där sidan om en och bara fanns, det är sådana saker som betyder oehört mycket och sånna saker som visar var man verkligen står.
När sedan människor man trodde hade nära inte visar sig när man behöver det som mest det gör ingenting för det är bara ett stort bevis på var dem finns någonstans och att man inte bör ställa upp tillbaka för visst är det väl så att använder man uttrycket : Jag finns alltid här för dig, så ska man väl finnas där även när det är svårt och även när det inte gäller sig själv??!!



Ibland kan man sitta och längta tillbaka till hur allt var förr bara för man hade så jäkla roligt men som jag sa innan jag hade aldrig velat byta ut det liv jag har idag.
Någon gång måste man gå vidare i sitt liv, sätta ner foten och dela sitt liv med någon.
Ibland går det fortare för vissa och ibland tar det lite längre tid men någon gång lär det komma för oss alla på ett eller annat sätt.

Jag har lärt känna många nya människor genom André , människor som jag annars antagligen inte ens hade pratat med.
Dessa människor umgås jag ibland mer med än mina "egna" vänner och självklar kan man ibland sitta där och se sig omkring och bara få tanken att här i detta rum är ingen av mina "egna" vänner.
Det finns inga egna vänner direkt när man har sin sambo man har vännerna tillsamans men samtidigt så har man sina egna när man behöver det.
Dessa människor jag har lärt känna genom honom är helt fantastiska människor som jag  har skit kul med vilket gör att jag har det bra idag.

Samtidigt som man har träffat nya människor så ska man aldrig glömma dem , dem som stod där vid din sida i vått och torrt, dem som du har delat allt med, dem som har stått vid din sida när livet har varit fantastiskt och dem som har stått vid din sida när livet har varit skit!
Det är trots allt dem som alltid har gått med dig genom livet, så hur mycket människor man träffar, eller hur mycket man än har att göra så måste man ta sin tid för att få lov att ha dessa kvar.



Som tur är , är jag inte så gammal och har hela livet framför mig att kunna få uppleva både det ena och det andra och jag ser fram emot det för varje sekund.
Jag älskar när dagarna inte är de samma, jag älskar när det är lite spontanitet och jag älskar att få träffa nya människor.
Under mina år kommer bilderna fortsättas ta , minnena kommer fyllas på och man kommer få uppleva så otroligt mycket mer och tack, tack till alla er som finns i mitt liv, som har funnits där när det har varit svårt, när det varit lätt och när vi bara har haft så jäkla roligt och jag hoppas att det kommer fortsätta så här !! :)

Jag var lycklig då & jag är ännu lyckligare idag !










Livet är inte alltid en dans på rosor men man får ta varje dag som den är och försöka göra det bästa utav varje situation !










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0