En spark

I natt har jag verkligen fått sova, förra natten var det inte många timmars sömn så är glad för att jag lyckades i natt, ett toa besök klockan 5 sen dök jag ner under täcket igen.

Det är fullt håll igång i magen näst in till hela tiden, vaknar jag på natten så känner jag det då och näst in till hela dagarna, skönt att veta att bebben rör sig iallafall även om det börjar bli hårdare och hårdare sparkar och ibland är det inte alls så bekvämt.

Det tog sin lilla tid innan jag kände bebben från första början, innan ultraljudet var det många som sa att jag borde känna något men det gjorde jag inte och när det väl var dags för ultraljud så var jag så jäkla nervös, kunde inte sova den där natten till den 2a oktober var uppe en timme innan klockan skulle ringa och precis innan vi skulle gå så vände det sig i magen och det var bara att springa in på toaletten. När vi väl kom dit så märkte jag att jag till och med hade satt på mig min tröja bak och fram :) allting såg bra ut, ingenting var fel och varför jag inte kände något var för att moderkakan låg i fram vägg och därför fånga upp alla sparkat och knuffar, en stor lättnad när vi var klara iaf att veta att allt var som det skulle.

Ibland kan jag bara sitta och titta på min mage, se den hoppa till lite här och där och första gången jag verkligen fick känna en hand eller fot var underbart, Andre har känt en massa han också såklart och det är så kul att se han så glad varje gång han känner något och igår kväll fick han sig en rejäl en och jag tror nästan han blev lite rädd men man vänjer ju sig men det är underbart att man verkligen kan känna sådär mycket och mer lär det bli ju större bebben blir :)

En mag bild från ett antal veckor sedan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0