Bakdags!

Då har man haft fullt upp i köket med att baka, eftersom vi ska ha kalas på Lördag så tänkte jag att jag kunde testa idag och se om det blev något bra utav det hela och för att vara första gången jag någonsin har bakat rulltårta så blev det faktiskt riktigt bra, den vanliga med hallonsylt blev lite tjock och den med choklad och smörkräm blev lite kladdig, det blev lite för mkt socker ovan på men det är ju sådana saker man får räkna med när det är första gången liksom men goda blev dem båda två.
På fredag kör jag en ny omgång så ska försöka få med lite bilder då också så jag kan lägga upp här.

bakade även chokladkakor med pärlsocker på, sist jag gjorde dessa så kommer jag ihåg att jag ringde i panik till mormor eftersom där stod rör ihop till en jämn smet, inte fan blev det någon smet bara torrt och hennes svar blev häll i mer smör och kanske ett ägg till, idag blev det samma sak men nu visste jag iallafall vad jag skulle göra och efter att jag kladdat ner halva köket plus mig med kakao så blev det tillslut bra.

Kläderna åkte i tvätten och köket ser nu normalt ut igen så nu väntar jag bara på att kakorna ska svalna så ska jag ta mig en smakbit utav dem också.

I morgon fortsätter bakandet här hemma om jag då får tag i en sprits idag vill säga, det tar sin lila tid det här men roligt är det och få se resultatet :)

Någonting jag skulle vilja ha är ett större kök med större abetsyta så man slipper tränga ihop sig på den där lilla arbetsbänken där är men det får man väl drömma om ett tag till :p någonting annat jag hade velat ha är en spis med fler plattor än fyra och en ugn till, hopplöst ibland när man lagar mat och man inser att plattorna inte räcker till då är det verkligen planering som gäller så inget blir kallt, man vill ju helst ha allt klart samtidigt. En ugn till hade underlättat då man ibland vill göra något i ugnen samt kanske en potatisgratäng eller liknande men det är också någonting man får drömma om ett tag till.

Nu blir det bara slappe i soffan framför tvn någon timme innan det är dags att påbörja middagen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0