Den sista idioten är inte född!!!

Måndagen börjar gå mot sitt slut och det ska bli riktigt skönt att få krypa ner under täcket trots att jag ändå är rätt pigg för att det just är måndag!
Denna dagen slutade inte alls som jag hade tänkt mig, kom hem och hann bara börja på maten och sen ringer telefonen och det var mamma, som gråter & är helt frustrerad och pratar om att någon har krockat hennes bil, först när jag hörde hon var ledsen så stanna mitt hjärta en stund trodde nästan det hade hänt något jätte allvarligt men när jag väl fick henne till att lugna ner sig så berättade hon att någon idiot har kört på hennes bil på parkeringen vid tåg stationen och där stod jag med maten på spisen, mamma ledsen i telefonen och jag visste inte om jag skulle släppa allt och åka dit eller om jag skulle laga klart, äta och sen köra ut till henne men efter hennes beskrivning så bad jag henne plocka upp allt som fanns runt omkring och tagit några bilder på bilen hade hon redan gjort så jag bad henne att köra hem.
Ringer henne en kvart senare ingen hemma, ringer mobilen och då står hon med vittnena som hade sett alltiopa och polisen så reg nummer och en anmälan är gjord, vilken tur att det finns människor som har hjärtat på rätt plats. Allt detta hade ju hänt bara en kvart innan hon kom med tåget så personerna som hade kört in i henne hade ju sprungit runt på platsen efteråt och när vittnena hade sett detta hade dom meddelat polisen på en gång så allt sådant blev fixat.
Kom ut till henne och André fixade ihop bilen så mycket det gick och sen är det bara att vänta på försäkringsbolaget och när André förklara för henne att dem antagligen lär behålla bilen ett antal veckor så var hennes kommentar bara - men hur ska jag då kunna köra och handla ?! haha söt hon är men jag vet ju precis hur det känns, så jäkla ledsen, besviken och frustrerad man blir, där står man själv och ser sin bil halvt sönderdemolerad och vet knappt vem man ska ringa till eller vad man ska göra och det är extremt påfrestande!
Faktiskt så är det som sååhär att när mamma är ledsen så blir jag också ledsen, man vill aldrig att någon man älskar ska vara ledsen eller må dåligt!
Den sista idioten är inte född så är det bara, sådana här saker kan självklart hända inte mer med det men det är skillnad på en liten putt och en stor knuff och att man sedan kan vara så jäkla feg och inte stå för vad man har gjort är bara så fruktansvärt irriterande, fan va ärlig det kommer man så mycket längre jag menar hur glad hade den här personen varit om det hade varit hans bil som såg ut sådär..
Det löser sig sa kärringen som sket i byxan ;) det gör det alltid och han ska ju självklar få betala!
Annars då?? Jo denna jobbe dagen har gått skit fort, har frysit typ hela dagen och det var INTE bekvämt att få all snö i huvudet men annars har den allt varit bra :) Onsdag är det dags för medicin och insulin deligering så har fått hem lite papper som jag ska gå igenom plus en insulinpenna som jag kan öva med dock bara med vatten i så kan till och med sticka den i magen på mig själv men det gör jag gärna inte :p så roligt behöver jag ju inte ha det haha :) I morgon är jag ledig och då ska här städas här hemma inför helgens bravader fast jag lär nog få gå över med dammsugaren en gång till innan dess.
Träningsvärk har jag även fått i mage och lår och det gör så sjukt ont så fort jag ska sätta mig, gå i trappor eller skratta , inget kul alls men då vet man att träningen igår var positiv iallafall :) Köpte mig en pilatesboll och fick lite övningar på köpet tänkte att det kunde hjälpa min rygg lite på traven så igår testa jag dom här övningarna för första gången och som sagt resultat gav det :)
Ska fortsätta kolla klart på Sofias änglar och sen blir det bingen och Bb där inne så trots att dagen sluta på ett helt annat sätt än jag trodde så har det ändå varit en väldigt bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0