Äntligen kom mina saker så jag kunde..

Hej alla glada och sura :)

Idag kom äntligen mina saker jag beställt från Bodystore så äntligen kunde jag baka mitt bröd.
Slängde ihop allting och det blev vrkligen lyckat, är stolt över mig själv att allt jag har provat på hittls verkligen har blivit bra för annars brukar det bli lite halvdant de första gångerna men inte detta så nu är jag sugen på att beställa hem lite fler saker så jag kan baka ännu mer :)
Det är ju riktigt roligt och nu när jag ändå inte gör något vettigt än att gå hemma så har jag ju all tid i världen (nästan) till att fixa och ha mig!

Idag blev det sesambröd och här kommer receptet:

1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesam frön
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här:
Blanda alla torra ingridienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa.
Häll på en bakpappersklädd plåt.
Bred ut massan tunt med en slickepott.
Grädda i ugnen i 225 grader i 8 minuter.
Låt svakna och skär i lämpliga bitar.

Så enkelt är det :)

Jag själv använde mig utav solrosfrön istället för sesamfrön och jag tyckte det var riktigt gott men det är ju en smaksak.
Fröna kan man hitta lätt på Citygross eller liknande affär och Fiberhusk beställer du på Bodystore.com
Sen beror det nog lite på vad man har för ugn också jag hade mitt inne i nästan 10 minuter men man får ju hålla lite koll på hur det ser ut.
Gott blev det och mätt blev man också :)
Har ingen bild på hur brödet såg ut men det kan ni ju googla om ni känner för det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0