Är det nu allt börjar ordna upp sig?!

Innan jag skrev förra inlägget så hade jag skickat iväg ett mejl till chefen på vård & omsorgs förvaltningen och det tog inte lång tid innan hon ringde upp mig och till och med kom ihåg mig efter så lång tid det kändes verkligen super bra.
Det bästa av det här samtalet var att jag antagligen kan börja redan nu i hemvården om jag ville det plus att jag kommer vara där både i sommar och efter och jag slipper till och med söka något till sommaren vilket är super skönt men att man kan börja redan nu är ju precis det jag vill.
Jag vill ha någonting att göra, jobba, tjäna pengar och allt det där samtidigt så har jag en känsla att jag vill vara kvar på sjukhuset då jag trivs med dem jag jobbar med och allt däromkring men just nu måste jag tänka på mig själv, vad som är bäst för mig och vad som ger mest och hemvården trivs jag i också så varför inte?

Det är bättre betalt att arbeta i kommunen men pengar är inte allt så länge man trivs och får jobba med det man vill och får man då lite exra betalt så är det bara ett plus i kanten enligt mig iallafall. Hade jag haft bättre möjligheter på sjukhuset så hade jag ju aldrig behövt skicka iväg detta mejl och jag hade ju aldrig behövt ha tanken på om var jag ska vara.

Jag ser fram emot mitt möte med henne på Torsdag då jag får lite mer info och vet mer, just nu känner jag mig super lycklig, att allting kanske håller på att ordna upp sig och man kan börja leva igen inte bara sitta här hemma på röven och inte göra ett skit det funkar i början men sen när man gjort det ett tag så är det allt annat än roligt jag menar jag kan till och med tv tablån utantill haha och då är det illa.

Jag är inte så gammal som tur är och har hela livet på mig att byta arbete, lättare sagt än gjort jag vet men vad jag gör om 10 år det kan jag ju inte svara på nu men jag tror det kommer vara något bra, något som jag själv vill och trivs med.

Denna dagen tog en stor vändning och det är jag otroligt glad över !
Nu håller jag bara tummarna att det går bra på torsdag också , wihoo :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0