Man blir sårad, ledsen och förbannad!

Just det ;) haha tyckte den var lite härlig så var tvungen att lägga upp den här :)
Skitsnack är ju precis vad det heter något jävla skit, det värsta som finns och det tror jag flera av er kan hålla med om.
Varför ska man sitta och snacka om personer som man känner eller inte känner ? Åsikter kan man alltid ha och det kommer man alltid vilja dela med sig men jag anser att så länge du kan säga det direkt till personen det handlar om så tycker jag inte det är skitsnack.
Skit snack är när man går bakom någons rygg, sviker och bara är jävligt taskiga.

Det kommer alltid finnas de personer som kallar sig för ens vänner som gärna sitter där och lyssna på dina problem och oftast håller med dig men när dagen är slut, när dem går ut från din dörr, plockar upp mobilen och delar med sig utav det du nyss har sagt, dina problem cirkulerar mellan människor som du inte ens ville skulle veta, om man då vänder på det, om det hadde handlat om dig själv , hade du blivit glad? hade du tyckt att det var okej? Hade du bara tyckt det var roligt om dina problem eller till och med hemligheter kom ut bland människor som egentligen ska ta och skita i ditt liv?

Tänk dig du sitter kanske där med en massa ideér och tankar om hur du vill att ditt liv ska se ut, du kanske delar dem med någon eller så kanske du har dem själv, det spelar ingen roll.
Hur som helst det jag menar är, om du har dessa tankarna på hur du vill leva ditt liv som du sedan väljer att dela med dig av och personerna som du berättar detta för visar sig glada och postiva till dina beslut och allting är frid och fröjd tills du får höra från någons kompis att den/dem personerna sedan inte alls höll med dig, att de har suttit och pratat bakom din rygg om hur du vill leva ditt liv, skrattat åt dig och tyckt att det du vill är helt fel.
Man hade blivit sårad, ledsen och förbannad för vad är det för personer som kallar sig för din vän om dem sedan går och snackar bakom ryggen på dig?!

Jag ska inte vara sämre än så och kan säga att jag har också snackat skit, det tror jag vi alla har gjort i yngre dar, självklart finns det säkert dem som gör det även i vuxen ålder för jag tror att det nästan är fler vuxna som snackar skit än vad barn gör,tyvärr.
Jag tycker att man bör ägna sig åt sina egna problem och sitt eget liv istället för att lägga sin energi på hur alla andra har det och som jag sa innan åsikter kan man, man kan tycka och tänka saker om människor och dela med sig utav det till andra sålänge man sedan kan stå för vad man har sagt och verkligen säga detta till personen det handlar om.

Jag skulle bara lägga upp en bild men jag fastnade i detta ämnet för jag tycker det är något jävla skit, jag tycker att människor i dag tar så jävla lätt förgivet att man snackar skit att det är allt man gör, vissa kanske håller på såhär och vissa gör inte det för dem vet bättre än så, vad vet jag , jag känner inte allt och alla, jag bryr mig inte om vad alla anda gör och inte gör, jag bryr mig om dem människrna som jag vet jag kan lita på, som står mig nära och ALDRIG skulle gå bakom ryggen på mig och snacka massa skit.

Ibland bör man nog tänka om lite när man håller på med sitt skit snack, vända på steken och ta sig en funderare
-Hur hade jag känt om någon sa så om mig?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0