Inspiration till andra

Här kommer receptet på korvgrytan som vi hade till middag igår:

Korvgryta

Ingredienser:
2 stycken kabanoss
1 chorizo 
3 stycken grillkorv
1 medelstor lök
1 burk champinjoner
1 paket krossade tomater basilika kryddad
1 creme fraiche chili paprika
1 dl vispgrädde
svart peppar




Gör så här
Skiva lök och korv. Stek löken mjuk. Häll i champinjoner och den skivade korven. Då detta stekt en stund häll över krossade tomater,creme fraiche och vispgrädde. Låt grytan puttra på svag värme några minuter. Det blir ordentlig smak av creme fraichen så det krydda sparsamt med svart peppar.
Vi åt en blandad sallad av färska grönsaker till.

Och även denna rätt blev super lyckad, dock kan man krydda den lite mer med typ chilli om man vill ha den lite starkare men jag tyckte den var perfekt.
Vi hade broccoli och lite pasta till detta.

Kul är det när man kan inspirera andra med mat som man iregel inte brukar laga iaf inte vi här hemma det brukar bli det vanliga nästan varje vecka och jag är trött på det och det verkar jag inte vara ensam om eftersom det är en del som har frågat mig om recept osv. :)

Detta är riktigt roligt måste jag säga så nu ska jag bara komma på lite fler recept på saker man kan äta nästa vecka dock lär det bli något vanligt också typ köttfärssås det behövs det också men lite roligare att hitta på något nytt :p

som sagt ni får följa det här :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0