Mitt nya liv!

Hade hoppats på att jag skulle komma upp ur sängen i tid idag men blev vid elva idag med men i morgon blir det andra bullar då jag inte har något annat val än att gå upp tidigt så det ska faktiskt bli skönt.

åkte ut till Andrés jobb så han kunde lämna lite saker åt en kund och jag stod och blanda min färg till mitt askfat som ska bli målat i  morgon, det är tur att han jobbar med det han jobbar med så man kan få saker och ting målat snyggt och ordentligt.

efter det blev det som sagt en runda till elgiganten och sen en sväng till sarah och kimbo som redan hade besök när vi kom :)

Har nyss fått i oss lite middag och ska snart ta på oss och gå ut och gå en lång runda, ska bli så skönt faktiskt slippa sitta här och dega i soffan.
I morgon ska jag faktiskt också ta mig ut en sväng och gå en lång promenad , kan bara hoppas det inte spöregnar för då är det inte alls så lockande.

•••••
I morgon är det även slut på en massa gottigott gott här hemma iallafall på vardagarna, det måste ske en förändring som jag har nämnt tidigare så vi får väl börja sakta men säkert och ta en dag i taget. Den dagen jag inte ens drack cocacola fick jag ju fan nästan abstinens på kvällen så det får vara kvar ett tag till så får man väl försöka att minska på det hela till att börja med.

Det är minsann inte lätt det här men man måste ju börja i någon ända och försöka stå på sig och satsa till tusen och det ska jag banne mig försöka med sen om det håller i en dag, en vecka eller några månader det bryr jag mig inte så mkt om för funkar det inte nu nej då är det väl fel tidpunkt och då är det bara till att försöka igen.

Har kollat lite på det här med LCHF och jag har fastnat för det, dock lär jag ju inte fläska i mig en hel drös med grädde, ost, bacon osv utan man kan ju laga den där maten med lite tanke också vilket jag måste då jag inte kommer sluta äta kolhydrater helt och hållet för jag anser att man behöver lite för att hålla sig pigg dock ska tallriken bestå utav det man lagar plus grönsaker och en liten hörna av kolhydrater.

ska faktiskt även baka mitt egna bröd, har hittat ett skit bra recept som inte heller är så svårt men måste bara få hem sakerna så jag kan baka det.
Det är just det som gör det lite jobbigt att man inte bara kan åka till Maxi och köpa de här sakerna för de finns inte där utan man får beställa på nätet och det tar ju någon dag så planering, planering,planering det är väl det som gäller helt enkelt!

Just nu satsar jag på detta och en massa motion för det skadar ju verkligen inte, gym? hm näe det får vänta ett tag till, jag vet att det hade varit det bästa men jag är egentligen inte den personen som ställer mig på ett gym,tränar hellre hemma så blir väl att slänga fram yoga mattan istället och koppla in Kinecten till Xbox så man kan dansa lite Zumba.
Men som sagt det får komma lite som det kommer, för först ska jag fokusera på maten för det är tillrcäkligt jobbigt det!

Nu kör jag på detta så ska jag uppdatera er med hur det går samt lite recept osv. Dock blir detta inte någon hälso och tränings blogg men lite kan man ju allt dela med sig av!

Så nu hoppas jag att ni vill följa det här också ;)
Om inte, då finns det mängder av andra bloggar man kan läsa istället :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0