Thailändsk kycklinggryta som jag verkligen rekomenderar, MUMS :)

Idag blev det som sagt Thailändsk kycklinggryta här hemma till middag, första gången jag lagar det och det blev SUPER lyckat, är skit nöjd och det verka André också va eftersom han åt som aldrig förr :)
För er som vill veta hur man gör så kommer receptet här:
Ingredienser:
4 kycklingfileér
10 cm purjolök
1 gul lök
1 röd paprika
1 burk kokosmjölk
3-4 vitlöksklyftor
0,5 msk chilipulver
0,5 msk paprikapulver
0,5  msk torkad koriander (eller 1 kruka färsk)
1 msk röd currypasta
salt



Gör så här
Skär kycklingen i bitar, stek i smör. Stek löken och paprikan. Bland kycklingen och löken i en stor stekgryta. Krydda blandningen med vitlök, chili, paprikapulver, koriander och currypasta. Häll på kokosmjölken och salta efter smak. Låt sjuda 5 min. Servera med blomkål, broccoli och sparris.


Vi hade blomkål, broccoli och ris till och det tyckte jag var skit gott och currypasta och koksmjölk finns i hyllan för Thailänsk mat på Maxi och city gross och säkerligen fler ställen men det vet jag inte .

Så detta rekomenderar jag er att verkligen prova :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0