De lurar dig rakt av!!

Vilket vackert väder vi har idag eller inte fyför gick ner till stan för att käka lunch med mamma, kämpade för att få behålla hättan på jackan på och när jag väl skulle gå hem så blåste det ju ännu mer och regna ännu mer, tråkigt som fasiken men maten var god iallfal, blev kina buffe på Österns pärla och det var riktigt gott :) så nu är jag mätt och belåten förhoppningsvis så håller det i sig tills ikväll .
Hade velat gjort lite mer idag men jag vet inte riktigt vad, är ju inte så intressant att vara ute men någonting ska man nog komma på att göra, hatar när man har de dagar så fantasin är i botten.
För ett bra tag sen nu kom här in en tjej från tele2 och ville berätta om det nya bredbands uttaget som är satt i dessa lägenheter och berätta en massa om det och jag är alltid skeptisk till sånt där då jag gärna vill kolla på det i lugn och ro själv innan jag bestämmer mig men hon lyckades övertala André och tillslut mig med för det hon sa verkade ju vara bra eftersom det skulle komma igång när bindningstiden på comhem var slut plus att alla skulle använda sig av detta sen.
Vi fick hem papper någon vecka efter som inte alls gick ihop med det hon sa så vi ringde ju självklart till tele2 och undra vad som hände där och då visar det sig att tjejen som har varit här inte har fattat deras koncept och allt det hon sa här inte alls stämmde och att hon antagligen sa så bara för att få fler kunder och alltså tjäna mer själv.
Tyckte väl att det lät lite för bra för att vara sant eftersom vi då nästan precis hade täcknat för comhem och har bindningstid på 2 år eller vad det är så menade hon på att vi kunde byta fast vi har bindningstid men det kan man ju inte verken när det gäller bredband eller något annat det heter ju bindningstid för något liksom.
I förgår fick jag ett sms om något lösenord och jag fatta ingenting och idag fick jag att jag hade ett paket att hämta från tele2 på posten och när jag nu kom hem från stan så låg här två brev från tele2 om bredband och hemtelefoni och vi sa upp bredbandet TVÅ gånger när vi höll på att reda ut allt det här efter tjejen hade varit här för såklart ville vi inte ha det eftersom ingenting stämde av det hon sa.
Nu har vi till och med fått hemtelefoni vilket vi absolut inte har beställt eller ens pratat om.
Fan vad jag blir irriterad på sånna här saker, allt för att tjäna pengar liksom, man får ringa som en idiot och det verkar ju inte hjälpa när man säger NEJ TACK!
Som häromdagen när HD ringde till André och undra om vi ville ha tidning och André svara nej tack. KLICK hörde man på andra sidan och killen slängde på luren inget tack ändå inget hejdå ens, vafan tror folk att man ska ringa tillbaka och säga nejmen jag tar tidniing iallafall speciellt nu när du slängde på luren i örat på mig.
Eller som där ringde en kille till mig från något pensionspar tjohej och jag sa nej tack jag är inte intresserad så svarar han är du inte intresserad av vad som händer med dina pengar?
Jo sa jag det är jag men jag har det bra som jag har det idag och då får jag till svar ja men då får du räkna med att det inte blir lika bra och i det här laget var inte trevlig och lät skit sur.. tror dem tjänar rätt mycket folk på det här sättet jag menar det finns säkert dem som ångrar sig när man har lagt på luren liksom men inte i ett sånt här fall.
Inte hade dem suttit och varit otrevliga mot sina arbetskamrater eller kunder som de hade mött face to face men såklart finns det sånna människor också och det är bara för tråkigt.
Sånt här gör mig så jäkla förbannad, va ärliga och trevliga så kanske det hade gått lite bättre att sälja saker också.
Eftersom jag själv har suttit bakom en telefon och sålt saker så vet jag hur det fungerar och det är bara en massa lurendrejenri (stavning??) och det suger verkligen, skit tråkigt att sitta där och veta att man lurar människan som sitter i andra ändan och det nya är ju om man råkar säga ja men jag är inte intresserad och sen klipper de ur det här Ja du har sagt och vips så har du utan att du visste det köpt något, helt sjukt!
Jaja nu snöade jag in på detta helt men jag verkligen hatar det och jag hoppas verkligen att det här löser sig för jag tänker inte betala en krona till Tele2 iallafall så är det med det !!!

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Helena,



Jättetråkigt att se att du fått felaktig information från en av våra säljare. Självklart ska vi hjälpa dig att häva detta köp, mejla mig så ordnar vi detta åt dig.



Mejla mig gärna om du har några frågor eller funderingar.



Med vänliga hälsningar



Cecilia Uhr, Tele2



[email protected]

2012-01-13 @ 10:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0