Rosendal slott !!

Idag är jag minsann uppe tidigt, skönt som bara den fast jag var as trött när klockan ringde men här skulle ju komma folk så det var bara att skutta upp från sängen.
Inte helt fel att tjäna pengar det första man gör när man vaknar, dock inte så mkt men lite är alltid något och mina Coca cola glas är borta, dem jag kämpa så mkt för att få men nu när dem legat på vinden sen vi flytta hit så beslöt jag mig för att jag inte ville ha dem ch därför är det ju bättre om dem kommer till användning hos någon annan.

Gick här och plocka undan lite innnan och fan vad här blir dammigt snabbt, tycker jag gör inget annat än att städa men tydligen inte tillräckligt så det är vad som ska göras idag.
Det tar ju inte hela dagen så något ska man nog kunna hitta på efter det, ser ut att bli fint väder så kanske skulle ge sig ut på en promenix.

Det är ju Fredagen den 13:e också så man får hoppas att det inte händer något haha, brukar inte göra det men man vet ju aldrig.
Kommer ihåg för några år sedan när vi satt några stycken hemma hos Johan (sarahs bror) och kollade på skräckfilm halva kvällen och sen skulle åka till Rosendalsslott (Ett slott där det sägs att det spökar & alla har olika historier från när dem har varit där), det var full måne den kvällen och det kommer jag så väl ihåg när vi skulle köra dit då Johan körde några varv i rondellen medans låten "cecilia lind" spelades och när han sa glatt det är ju full måne ikväll också.

Jag som hatar allt som har med sånt här att göra blev skrämd redan då och det är väl därför jag kommer ihåg det som om det var igår.
Vi alla åkte dit förutom Sarah som vägdrade och stanna hemma och nu i efterhand så förstår jag henne mer än väl.

När vi väl kom dit traskade vi runt där ett tag och alla var väl lite spända men efter en stund beslutade vi oss för att gå mot bilarna då hundarna stod och skällde en massa (sägs att den ena hunden bara hat ett öga, ska man tro på det?) plus att det såg ut som någon stod i fönstret och titta på oss.
När vi gick på den lilla stigen så gick några framför och några bakom mig och mitt i allt börjar de som gick framför skrika och springa allt de kunde (vet inte om det var för att skrämma oss andra) men i samma ögonblick när jag inte visste vilket håll jag skulle springa åt så fick jag något hårt i huvudet, kändes som någon slog mig med en kedja eller något och i det här laget så sprang vi alla mot bilarna och åkte hem.

Den natten sov jag under täcket, trots att jag var varmt som bara den och när jag vakna så var jag så svettig så det kändes som man nyss hade sprungit ett antal mil, sov med lampan tänd och
Jag vågade fan inte vara hemma själv och när människor runt om mig börja snacka om att man kunde på något sätt få med sig spökena hem gjorde inte saken bättre, varje gång jag åkte förbi det där stället så rös jag i hela kroppen och jag kan säga att jag aldrig och då menar jag ALDRIG sätter min fot där igen varesig det är sant allt som man hört eller inte.

Jag sa att jag någon gång i mitt liv skulle åka dit, nu är det gjort och inte en gång till!




Det finns nog tusentals historier utav alla som har varit där, vad dem har sett och vad dem har hört och allt från dem vita hästarna till gubben som bor där.
Även om jag tror på sånt här så kan man självklart tvivla lite på vissa historier även om jag själv har en och vet vad som hände men vissa saker låter så överdrivet men varför skulle man inte tro på det dem säger? Ja det där är svårt.
Är det någon annan som har en historia att berätta så berätta det är alltid kul att veta trots att jag egentligen inte vill veta haha :)
Tycker att så många som är här inne och läser borde ju ha varit med om något, eller ????







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0