En dag i kaos !

Herregud vilken dag, var ska jag börja någonstans?
Vi tar det från början helt enkelt, i morse körde jag och hämta min kollega som numera åker med mig till och från jobb skönt med sällskap och vi bor ändå så nära men iallafall när vi kommer bort mot statoil vid ramlösa station och ska svänga in till jobb så står där en massa folk och vi börja undra varför vände på huvudet och såg att en stor jäkla lastbil har vält och lika nyfikna båda två när vi kom fram till jobb stod vi och titta så länge vi kunde.
 
Natten var försenade in och alltså blev vi försenade ut och när jag väl kom ner och skulle ta min cykel så var där punktering så upp igen och få tag i en ny cykel nyckel och självklart passa inte den någonstans så fick tillslut hoppa in i min bil och det dröjde inte länge innan jobbetelefonen gick varm om folk som undra vart vi blev av så blev lite halv stressigt till en början men sen trodde jag det lugna ner sig.
 
Först när jag skulle köra ut till planteringen så fick jag köra en riktigt omväg eftersom brankår, ambulans och polis nu hade kommit till platsen där lastbilen låg och kö började det ju bli av alla som skulle till jobb osv. så gick snabbare att ta den där omvägen än att behöva stå i kö.
 
Sen satte verkligen denna dagen fart, det var amulans och det var var väntan och det var fler larm så när klockan var tio så var jag helt slut som artist och hade mer än gärna gått hem men efter lunchen så brukar det lugna ner sig men icke, det var fler ambulanser och fler som skulle komma hem och en massa spring och inte nog med det när vi väl kom in till lokalen igen så skulle de som jobbar kväll städa, väälte ut hela spannen med vatten på golvet så ställde mig och torka upp det och sen äntligen satte jag mig ner för att ta det lite lugnt. SJälvklart är det bra att inte alla dagar ser lika ut men någon måtta får det ju ändå var speciellt när man jobbat hela helgen och att det är måndag liksom, tack som fan för jag är ledig i morgon då ska jag SOVA haha ;)
 
 
När jag väl körde hem så hade de fått undan lastbilen och allt runt omkring så jag kunde ta den vanliga vägen hem, har lagt mig i soffan och jag är rädd för att jag hade kunnat somna här ifall det inte vore som så att jag skulle resa mig och göra lite middag till oss. Vi prata om att vi skulle åka till väla idag men det får vi nog tänka över en extra gång ;)
 
Jag hoppas med allt jag har att jag inte vaknar pigg som en lärka halv 5 i morgonbitti också det vore ju tråkigt eftersom jag kan sova hur länge jag vill men samtidigt är det ju ett tecken på att jag har fått mina timmars sömn som jag behöver iallafall och därför klagar jag inte direkt !
 
Nepp nepp dags att resa på mig så vi får lite mat i magen !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0