Full fart

Har varit full fart sedan jag klev upp i morse vid 8, som tur var hade André redan varit ute med rocky så jag behövde inte stressa på allt för mycket.
Gick iallafall ut med han och sen hem en snabbis och käka lite frukost och sen bort till Monica för att häma en kaffe servis som var min pappas, en jätte fin sådan faktiskt.

hem och lämna den och kela lite med voven sen ner till stan och möte på Af, kommer in och där är över fullt med människor tänkte att här lär jag få sitta hela dagen men icke så nicke det gick snabbt och mitt möte gick bra så nu hoppas jag bara att hon kan få ut något från min chef också som gynnar mig haha ;) ja vi får väl sse helt enkelt.

Kom hem och satte mig direkt för att se hur vi låg till med vår lägenhet som vi sökt, inte det bästa och vi lär inte få den, som vanligt. Tröttsamt börjar det bli faktiskt och tankarna går andra banor om vi ska köpa något istället men det går väl inte så länge jag inte har en fast anställning, kanske någon som vet hur det där funkar, om dem verkligen är så kinkiga på banken ?

Annars får vi ju helt enkelt söka vidare tills det väl händer något men det kan ta tid, för lång tid..

Har äntligen lagt över lite bilder på denna datan från den gamla samt rensa en massa på den datan, saker som inte behöver ligga kvar där eftersom dem inte används, vet inte riktigt vad jag ska göra av den men behålla den det gör jag nog ett tag till iallafall.

Näe nu ska jag faktiskt ut med den lilla och jag hoppas vi klarar oss undan regnet !


Kommentarer
Postat av: Sarah

Kinkiga är dom inte, inte på dom ställen vi varit. Hans är bara säsongs anställd o de sa dom inget om. Men för er egna skull är de ju alltid bäst med en anställning :)

2012-06-07 @ 14:58:43
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

De där med hyreslägenhet förstår jag, sjukt vad drygt det är & tröttsamt. Då är de bättre att kämpa med köpe lägenhet/hus. Ja, de kan jag inte svara på faktiskt.. Men tycker helt klart i ska gå & prata med er bank. Jag rekommenderar INTE Nordea, inte heller Länsförsäkringar då dom va väldigt så med anställning & HÖGA räntor. Dock har vi fått lånelöfte på SEB, dom verkar sjukt bra & bra räntor. Så där ska vi ner när det är dax för tillträde på vårt nya. Bara till att kolla rundor & ha ögon o öron öppna :) Gud vilken bok de blev nu, men ja.. :)

2012-06-07 @ 16:03:12
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vi har bara hört bra om länsförsäkringar & vi tänkte i samma spår som du, att har vi allt där får man lite rabatter & så. Men räntorna är höga! Jag tror vi kom ner 1000-1500 i månaden på att ta SEB istället för Länsförsäkringar.



Jag bryr mig inte om sånt, delar gärna med mig & hjälper till :) vårt nya kosta oss 1,4 Mille. Med lån blir de ungefär en "hyra" på 4500 i månaden. Sen får du lägga till driftkostnad, ungefär 3500 i månaden (el, vatten & sophämtning) sen har man sina andra utgifter, SÅKLART! Suck.. Haha. Så, 8000 i "hyra" kan man väl säga. Men jag menar, vad har man i en hyres nu? Vi hade 5000 på dalhem. Då är de lätt värt att lägga 3000 mer & betala till sig själv & inte dom svinen där man knappt har ngn värme på vintern. ;p



Ja, vill ni fortsätta bo i stan blir de inte billigt. Eller ja, är ni intresserade av hus eller lägenhet?

2012-06-07 @ 17:47:04
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja, det är inte lätt det där med var man ska bo. Men vad ni än gör sätt er inte i en bostadsrätt, det blir dyrt som fan kan jag säga. Ja, i stan blir de ju oftast dom där 2-3 miljonerna. För de första blir de extrema månadskostnader & kontant insatsen är nog inte nådig!

Är ni inte intresserade av åstorp, Bjuv, hyllinge? För här kan man ju hitta fina hus för en negeringar peng.



Ja, att åka ner till banken o höra vad dom har o säga gör ni rätt i. Och är de ngt så bara fråga. Har jag bra bra tips delar jag gärna med mig. :)

2012-06-07 @ 20:32:22
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ni lär säkert komma på något bra, det tror jag :)

Va bara säkra på vad ni gör, så ni inte gör sånt dumt misstag som vi gjort. Att flytta från Helsingborg & helt plötsligt förstår man att man inte trivs i huset man bor i, det är inte kul.

Lycka till :)

2012-06-07 @ 20:53:28
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja, jag trodde jag skulle trivas jätte bra, men tydligen inte. Är inget man kan veta heller, förrens man bott där ett tag.



Ja, nä de förstår jag. Ni bor nere i stan nu va? Och när ni bodde på dalhem bodde ni väl rätt nära Hans? Har för mig man såg er ofta när ni skulle till parkeringen. :)



Ja. Här kommer vi trivas. En hel del som ska göras på utsidan, men insidan är tipp topp vilket känns toppen. Sen är de ju ett stort hus på 145 kvm, så de är ju perfekt till lilla William också :)



Hoppas ni hittar något snart! :)

2012-06-07 @ 21:25:50
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jaha, okej.. Ja, du känns lite som en stads tjej när man läst din blogg & speciellt nu efter att vi pratat om hus & så :)

Nä, de är väl de, när man väl bor i stan/Helsingborg så är man knappt där, sen flyttar man därifrån så är man där ofta!!



Ja, tänkte nästan de också, för man såg er rätt ofta :) Trivdes ni inte på dalhem? Eller ni ville bara ha större/mindre lägenhet? Jag trivdes som fan i Hans lägenhet, ångrade att vi flyttad där ifrån till den andra lägenheten, men som sagt, det är ju inget man vet förrens man flyttat :p



Tack så jätte mycket Helena! Kul att du skriver de. Jag ska hälsa hans om körkortet & ja, de kan du tro va efterlängtat. Nu är de en bil som är efterlängtat, för nu sitter jag fast i lilla kvidinge. Men äh, bara han har sitt körkort. =}

2012-06-08 @ 06:24:01
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja, landet är helt underbart. (förutom när man sitter fast där helt ensam) hihi.



Nämen, blev den stulen? Oherregud. Ja, men vad mer ska man säga om Dalhem? Dom är idioter där uppe. Visst, det är dom överallt men Dalhem & drottninghög tar ju fan priset! Jaha, jaja okej.. Ja, en 1a är väl inte jätte roligt kanske.



Vi flytta därifrån av den anledning att jag ville påbörja något eget med Hans. Det var Hans & Sarah's lägenhet, inte min & Hans och det var ju så de var helt enkelt. kände mig inte hemma och det tycker jag är viktigt.



Ja, körkort är också något utav det bästa jag har gjort.. Fyfan. Kan inte förstå hur man kan leva UTAN körkort, nu när man har haft det ett tag. Bil är inte billigt nej. Men vi har en ''fin'' bil & nu tänkte vi på en skruttibangbang bil helt enkelt, som vi bara pendlar till jobb med.



Ska du snutta på öl idag, snutta från mig också! Kan du lova de? haha.

2012-06-08 @ 10:41:34
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja, nä spelar ingen roll vilken bil de är, om de så är sommar eller vinter, en sån sak ska verkligen inte hända!! Inte okej..



Ja, härligt är de. Speciellt nu i de nya huset, då är vi granne med åkern och vi har åsen som utsikt, hur underbart är inte det? Niki försvann en dag, förstod inte var hon tog vägen, plötsligt hittar jag henne långt ut på åkern & där står hon o käkar gräs för fulla muggar.. Härligt!! :)



Såklart får jag något helt underbart utav detta! Men ibland saknar man de där spontana, sätta sig på en uteservering med en iskall öl & bara titta på människorna en varm skön sommardag. Men äh, nästa år då är de min tur o njuta av en is kall :)



Tack, Helena! :)



2012-06-08 @ 13:44:13
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Olja, så härligt så!! Amen, hur kan man bara förstöra på de där viset!! Haha :p Sja, vi får hålla tummarna att dom inte bygger hus brevid oss :)



Vilket väder det blev för studenterna, stackare. Och om mig, jag som skulle platta håret.. Känns lönt, kommer bli krylltott lika snabbt igen efter detta vädret. =}



Jaa, alkoholfritt har jag faktiskt smakat & du, de va inte helt fel.. Kanske ska köra med det fram över? Aldrig bli full eller bakfull? De hade varit skönt!! :) haha

2012-06-08 @ 13:56:05
URL: http://saarahnielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0