Musik finns med oss från den dagen vi föds till den dagen vi dör!

Musiken har varit på max, grannarna har fått lyssna på både det ena och det andra under tiden jag har städat hela lägenheten och fick mig ett ryck och stor städa hela köket vilket behövdes för fyy vad äckligt där var speciellt i skåpet under vasken blörk :s

Under tiden jag har gått här och torkat och haft mig så har jag även blivit riktigt sugen på att köpa lite nya möbler eller något i den stilen men det ända problemet är vad skulle det vara och var ska det få plats, kanske ska byta ut något men vad ? jag är sugen på förändring men eftersom jag inte vet mer än så får jag nog hålla på det ett tag till eftersom det är en fördel att man vet vad man vill ha och göra.

En annan sak som jag även fundera på är det här med musik, så sjukt mycket musik det finns att välja på och sjukt många musik kategorier och turen är väl att alla inte tycker om samma då man får sig en blandning när det väl är fest som tex i lördags någon ville lyssna på rock, någon techno, någon r&b och någon lite blandat och jag själv är nog i kategorin blandat, jag kan lyssna på allt till och med dans band även om det inte är något som jag väljer i första taget men sånt här som jazz och opera tillexempel det går fetbort i min musik smak iaf men när man sitter på en fest tycker jag nästan det är bättre att spela lite blandat så alla som är här får lyssna på något som dom gillar för visst blir man glad när man hör den där favoritlåten även på en fest??

Att jag lyssnar på allt möjligt gör ju även att min spel lista ser väldigt blandad ut och jag älskar att sitta och lyssna på gamla låtar som var populära när jag var mindre, gamla godingar kommer man aldrig ifrån iallafall om man inte vill :)

Musik är verkligen livet, tänk vad tråkigt det hade varit utan musik även om jag inte lyssnar på det lika mycket längre så är det ändå musik man hör någonstans tillexempel på tvn eller i affären, usch vad tråkigt det hade varit om man hade varit ute och shoppat och där inte hade varit någon musik för visst är det som så att man hellre går in i en affär där dom spelar en skit bra låt änn affären sidan om som är knäpp tyst??

Tänk att sitta i bilen utan musik, snacka om att jag hade blivit uttråkad om man skulle åka långt och för det andra så hör man ju verkligen hur bilen låter och låter den konstigt så är det inte bara att skruva upp volymen och låssas som att man inte hör någonting som är fel utan då får man helt enkelt sitta där och fundera över vad det nu kan vara för fel på bilen..

Musik kan verkligen väcka minnen, tankar och känslor och musik finns med oss från den dagen vi föds till den dagen vi dör även om vi inte hör musiken som spelas på ens begravning så vet man iallafall innan att det är fina låtar som spelas, låtar som man älskade eller som reflekterar till just mig, låtar som gör att släkt och vänner kommer minnas just mig när dom hör just den där låten, en underbar känsla att tänka på att en människa kan leva kvar genom musik.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0