Ofräscht i resturanger!!

Hela tiden hör man folk som ligger hemma med någon typ av influensa eller kräksjukan och jag är glad så länge jag slipper skiten men ändå så är man rätt trög som handlar lösgodis, undra hur många som har fingrat på det eller typ hostat eller nyst och bakterierna bara flödar.

Det äckligaste var nog när vi nyss beställde mat från the sandwich och kunden före oss hade en son som lekte med dörren och ägaren gick fram och börja fibbla med haspen som sitter längst ner mot golvet med sina plast handskar på sig och sen går tillbaka och börjar pilla med vår mat alltså bröd, sallad, pommes ja rubbet utan att byta handskar, fy fan vad ofräsht och dumt nog sa vi inget utan gick hem och åt vår mat så nu hoppas jag verkligen inte att jag blir sjuk, tänk så mkt bakterier där finns på ett golv liksom blööö!!!

Samtidigt kan man tänka hur det går till på pizzerier osv. Undra om dem tvättar sina händer alltid ?! Men man kan inte alltid gå runt och tänka så här för då kan man snart inte ta i något eller ens gå ut genom dörren men hade inte detta hänt med vår mat så hade jag aldrig fått tanken att snurra.

Jag hade praktik på en resturang nere i stan den finns dock inte kvar idag men det var något av det äckligaste jag har sätt, personal toaletten ska vi inte ens prata om men kan säga som så att avloppet i duschen nog aldrig blev städat och jag kan bar sägA en massa hår och skit och att personalen sedan sitter och pillar ludd mellan tårna eller klipper naglarna på en resturang vill bara få mig att spy, så även om maten är god och stället ser fint ut kanske det inte alltid är lika fräscht baktill!!

Men som sagt man kan inte hänga upp sig på sånna hör saker jämt för då kommer man ingenstans men nu när det går så mkt skit bör man nog va lite försiktig ändå för vem vill va sjuk?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0