och här kommer det :)

Eftersom jag inte har så mycket för mig nu igen så tänkte jag faktiskt göra som så att jag skriver ner receptet på kebabgrytan vi åt igår så hoppas jag ni blir glada :)
 
DEt ni behöver är:
1 purjolök
1 röd paprika
1 gul paprika
en burk champinjoner eller 5-7 st färska
en påse tacokrydda
2,5 dl matlagningsgrädde
1 creme fraiche chili och paprika
500 gram kebabkött (fryst)
 
Hacka alla grönsaker och stek de i en stekpanna, gör det samma med kebabköttet.
Häll över det i en gryta eller en stekpanna med hög kant och häll över grädde, tacokrydda och creme fraiche och låt det koka ihop några minuter.
Servera med ris och sallad.
 
Svårare än såhär är det inte och gott som tusan är det med :)
 
 
Har som sagt spenderat hela dagen här hemma och inte gjort något speciellt mer än packat ner lite saker till eller ja en hel del i köket som inte används och nu är alla flyttlådor fyllda så nu behövs det nya innan vi kan packa ner det sista och det som är kvar är det som används så får nog hålla mig i skinnet lite grann nu :) samtidigt som jag blir trött på att tänka på allt med flytt och tjosan så ska det såklart bli kul, så dessa dagar får gärna gå snabbare så det blir måndag !
 
btw längesen jag satt vid datan och skrev mina blogg inlägg men faktiskt ganska så behagligt om man jämför med telefonen dock är det smidigare med den då det bara är två klick så är man inne typ så i fortsättningen så lär det nog tyvärr bli flest inlägg från telefonen fortfarande :)
 
Ska se klart på gossip girl nu innan det är tid att börja tvätta, kanske sista gången här hemma ?! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Saraah

Wihoo! Tack för det!! :)

2012-10-23 @ 16:17:32
URL: http://saarahnielsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0