Stopp, stopp, STOPP !

Halv fem i morse var det någon liten herre som slog upp ögonen och satte benen i vädret och var jätte pigg tillskillnad från en annan, puh.. Försökte allt jag kunde för att få han att somna om men inget hjälpte och ett tag trodde jag att jag skulle bli knäpp för jag var såå trött men så kommer det där leendet som går ändå ut till öronen och man kan helt plötsligt inte vara irriterad längre.
Vi gick upp och lilleman fick mat, hoppa ner i sängen igen och sov två timmar till!

Besökte dagiset som ligger här intill, smidigt att bara ta lilleman i famnen och gå bort där. Han charma dem alla med sitt leende :)
Men nä där ska han inte gå, trevlig personal och sådär men när jag fråga om dom var ute varje dag så fick jag till svar "när det finns tid till det". Jag vill att det ska vara en daglig sak att vara ute. Alla de förskolor jag har jobbat på så har det alltid varit att man är ute på förmiddagen oavsett om det är småttingar eller större barn.
Mysigt ställe annars men inget som jag direkt föll för så vi får se hur nästa är på onsdag, jag hoppas att det är lika bra som jag vill att det ska vara :) dock lite längre bort men det är inte hela världen, går snabbt med bil men ändå så att man kan gå dit.
Jag kanske är tidigt ute med allt det här men kändes ändå skönt att höra av personalen idag att det bara va bra då det kan vara långa köer där man vill ha sin plutt.
Jag måste även säga att varje gång jag kollar på kalendern och inser att det är två och en halv vecka kvar till plutten blir 6 månader, vilket kommer gå så otroligt snabbt. Så får jag lite ångest, tiden bara springer iväg o som jag sagt så många gånger förr så vill jag att det saktar ner lite. Rätt vad det är så står vi här med snö utanför dörren, på pälsade från topp till tå och bara längtar till sommaren igen !

I morgon har jag och lilleman en date med Sara och Julia, ska bli kul då det var ett tag sedan vi sågs. Resten av veckan har vi saker inbokade varje dag så förmodligen går det snabbt tills det är helg igen och André är hemma med oss!

I morgon vill jag INTE vakna halv 5, tack !
Godnatt !


Kommentarer
Postat av: Tess

ja, sök redan nu. Vi kollar nu när hon är 9 månader, och verkar lite halvkört där vi verkligen vill ha henne så att vi kommer att ställa oss på kö och sedan i så fall byta ställe..

2013-08-27 @ 16:12:06
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Nej de tror jag inte. Men flyttar bältena .
Sedan kan man ställa stolen till mer liggande om hon somnar i bilen. Äskar stolen vi har nu så kommer fortsätta på maxi cosi :-)

2013-08-27 @ 19:08:14
URL: http://inheels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0