Föräldrar kurs

Vår första föräldrar kurs var ikväll.
Först hade vi vanligt besök och det gick jätte bra och mitt järn värde hade gått upp vilket även känns så det var positivt och bebben verkade ha det bra iaf och det är huvudsaken :)

Åkte iväg och käka och sen tillbaka igen för kursen, när jag gjorde glukosprov så hade jag även möjlighet att se på filmer om förlossning och sådär men det hann jag inte med då vi som satt där mest pratade en massa men dessa filmer var även bra att se innan kursen, hittade en app "fub online" som är super bra, information om förlossning, smärtlindring osv. Och denna app funka lika bra tyckte jag för nästan allt hon pratade om på kursen hade vi hört på denna app och därför kunde känna igen oss lite mer och ha lite koll.
Var lärorikt iallafall och att få sitta och lyssna och se och fråga var suveränt :) men ni kan tro jag var trött i rumpa och rygg efter två timmar där så det var minskäl skönt att komma hem.

Bokade även in mina sista tider hos bm, ena tiden var den 1 mars och när jag skrev det på min lapp så såg jag bara Andres blick och tanken slog mig att shit då är det bara sex dagar kvar till bf, nu går det minsann undan när man verkligen får se det såhär :) spännande och super kul :) vi undrar så vem det är som gömmer sig där inne men snart får vi allt träffa vår bebis :)

Mycket tankar som snurrar rundor men bara bra tankar och jag måste nog säga att jag känner mig lite lugnare inför förlossningen även om det såklart är nervöst ändån.
Tur jag har Andre vid min sida iallafall och vad som än händer på sjukhuset så ska jag se till att ha han vid min sida hela tiden, då känner jag mig trygg !

En givande kväll med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0