Vecka 34

Vecka 34 idag och det går inte en enda dag utan att jag tänker på förlossningen, är så glad för att jag har folk i närheten som jag kan ställa alla mina frågor till, även om man har lite koll så samtidigt känns det som jag inte vet någonting, har ju liksom inte gjort detta tidigare men det ska nog gå bra alltihop ändå.

Nervös är jag iallafall men det är nog mest för att jag inte vet när eller hur det kommer starta, jag hoppas på natten så Andre fortfarande är hemma skulle han va på jobb så hoppas jag att han hör när jag ringer annars lär jag bli lite små stressad, vet ju inte alls hur snabbt allting går.

När jag ser att folk har fått sina små bebisar så längtar jag ännu mer efter vår och just då blir jag lite mer nervös och det pirrar i hela magen på mig, det är inte alls lång tid kvar och jag är så nyfiken på vår ängel som ligger och möblerar om i min mage för det är så det känns, rörelserna är tydligare och större och jag tycker det är helt fantastiskt att se hur det putar ut lite här och där på magen och jag kan inte låta bli att sitta och titta och känna när det hoppar runt.

På måndag är det besök hos barnmorskan igen, besöken börjar bli tätare nu i slutet vilket känns bra men hade jag fått bestämma så hade jag nog velat ha tätare besök redan i början av graviditeten det är då det känns som en evighet mellan varje besök men samtidigt så förstår jag att det kanske ses som onödigt om det inte är något speciellt då man oftast inte kan höra hjärtljud i så tidigt skede och mäta magen osv behövs ju inte då heller men ni förstår nog hur jag tänker.

Är iallafall hel nöjd med vår barnmorska och hela Mammakulan för jag har verkligen fått hjälp och svar så fort det har behövts :)

Jag längtar efter min lilla guldklimp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0