Banangröt

Banangröt och Katrinplommon fick det bli idag. Gick ju mycket bättre än igår och han gapade snällt när skeden närmade sig :)
Det har varit super fint väder hela dagen och vad har vi gjort ?! Jo sovit typ hela dagen och lekt en massa i babygymmet som han numera verkar tycka är jätte kul då han får tag i leksakerna men blir lite arg för att de inte når munnen. Benen åker upp och han har till och med fått tag i sin fot men han var nog inte medveten om det då alla leksaker va över allt haha ;)

I morgon ska vi iallafall bege oss ut, känner mig lite kass när man inte tar sig ut när det är sol men men det kommer fler dagar.

Det räckte att plutten fick pyjamas på sig så somna han på två minuter i sin säng. Kan bero på att det bara blev en 20 minutare under eftermiddagen.

Skönt att det äntligen är helg iallafall !


Kommentarer
Postat av: Tess

hejsan!

Jodå, det stämmer. Jag kör min egen barnmat förutom nu då vi håller på med köket. Jadu, jag körde samma ett par dagar. Men om du börjar med typ att koka 1-2potatisar skär i mindre bitar, koka under lock, sedan bara att köra med stavmixer också i med kokvattnet. Ett tips som jag använde mig utav i början var att jag tillsatte bröstmjölken i själva smakisen, så de hade lite bekant smak. Så du kan prova när du är nöjd med konsistensen att tillsätta lite ersättning så han känner igen det. Jag gjorde det med allt. Men jag tyckte jag gick igenom det mesta, men som sagt gav samma sak i 3-4dagar så jag visste vad hon reagerade på. Jag kokte allt i början eller ja de mesta, inte banan, papaya, mango osv såkalrt. Jättelätt. Katrinplommon, aprikoser, ibland kunde man koka lite päron och äpple med, kan ha i lite kardemumma med, smaskens! :-) bara mixa samman.
Mat jag började med var, potatis, sötpotatis, jordärtsskocka, palsternacka, broccoli, ärtor, majs, morot..

2013-07-12 @ 22:44:24
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

...och nu slipper du läsa om Jonstorp ;-)

2013-07-12 @ 22:45:08
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Ja, ibland nästan hemskt. Usch vad det söker en samtisigt när man ser filmer eller klipp med barn som är sjuka eller far illa.. Jisses... :-/ trodde aldrig man skulle bli såhär blödig.

2013-07-13 @ 10:06:50
URL: http://inheels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0