Smakisar

Provade den första smakisen idag, majs & potatis. Den första lilla skeden gick bra men sen rynka han på hela huvudet oh ville inte alls, smakade själv på den innan han fick och tyckte den smaka blörk. Kanske han också tyckte eller så är det bara konsistensen som var väldigt konstig haha!
Vatten fick han också och det var inte heller någon höjdare. Han brukar ju inte sitta upp och äta och han titta på mig precis som "vad håller du på med mamma".

Nåja fick vanlig ersättning därefter och gosa ner sig i min famn och njöt utav den!

I morgon testar vi igen men nu behöver jag lite hjälp utav er!
Vad gav ni som första smakisar ? Och vad tyckte era barn om det ??
Hur mycket gav ni till att börja med & när började ni öka i mängd ?

Hade varit kul att få höra hur ni gjort/gör :)


Kommentarer
Postat av: Sandra börjestål

Testade först också majs och potatis och sånt. men det som funkade bäst i början var typ blåbär och frukt pureer. tänk på att inte ge för mkt morot om du testar de. kan bli hårda i magen av för mycket. ge så mkt han vill ha. han bestämmer själv :)

2013-07-11 @ 22:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0