1 vecka gammal

Idag blir lilleman 1 vecka gammal, 1 vecka.. Helt otroligt detta har varit den snabbaste veckan i mitt liv och jag hoppas att det saktar ner lite så man hinner njuta av denna första tiden lite längre.

BVC var här i morse, jätte bra tjej som var här. Lilleman har gått upp i vikt vilket kändes skönt att veta men han äter som en häst så hade varit konstigt annars.
Fick lite tips och hjälp med amningen, ja jag vet inte vad jag ska säga om den..tar väl lite tid innan man lärt sig.

Hur gjorde du med ditt barn? Ammade du och om inte när började du med ersättning till ditt barn ???

Tacksam för lite tips och hjälp av er :)

Snart ska denna familj krypa ner under täcket och äntligen sova även om jag somna med lilleman i famnen i två timmar så behövs det mer sömn.

Godnatt på er !


Kommentarer
Postat av: Tess

Min lilla plutt hade svårt i början att ta rätt tag , så köpte amningsnapp från medela eller vad de heter. Sätter på bröstet blir som en förlängning av bröstvårtan typ, sedan när hon fått mer kläm på det så körde vi utan och nu får de jättebra. Vissa dagar är man fast i soffan, vill de både ha närhet och mat, känns som ute gör något annat än att mata. Men de blir lättare och bättre :-) stå ut !

2013-03-19 @ 07:00:00
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Jag sköljde min i vatten när jag vänt den sådär halvt ut och in, den satte sig fast bättre då, Japp, de där händerna får man kämpa med, de flaxar till. Men om han sugit ett tag och släpper och slår till så prova utan lite om det går. Så gjorde jag, först sög hon med nappen sedan släppte hon tager och då tyckte jag av den, til slut gick det men det utan helt men det var kämpigt.. :-) men ge inte upp, stå ut. Vissa dagar eller perioder är så kallat tillväxtperioder. Någon vecka satt jag från typ kl 16-21 kändes det som med en unge hängandes vid tutten. Men det blir bättre, mycket bättre. Kan även vara lite kvällsskrik. Jag började med Semper magdroppar som finns på Apoteket, det har hållt hennes mage i trim, tog ett par dagar innan full effekt. Även windi pysventiler är något att ha hemma. Har man bytat blöja,
Matat och gosat och inget hjälper om de för ont i magen pga gaser så stoppar man in en sån i rumpan så släpper gasen ut och man har en glad bebis.. Räddat många kvällar :-) ibland får man göra om det om de inte pyser till, ut också in igen.. Lite tips och tricks som funkat här hemma :-)

2013-03-19 @ 11:44:47
URL: http://inheels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0