Irriterande

Vaknade halv två i natt och trodde tvn stod igång och jag låg länge och fundera på om jag inte stängde av den för jag ville minnas att det hade jag gjort. När jag sen hade lyssnat lite längre och det bara blev högre så förstod jag att det var grannen i den andra trappan som alltså bor vägg i vägg med vårt vardagsrum som spelade musik så in i bombens högt.
Lilleman sov iallafall men det dröjde inte länge för än André också var vaken och strax där efter så var det en orolig liten kille i sin säng, första gången på länge som vi är uppe mitt i natten med honom.

Detta är så långt ifrån okej, en söndag natt liksom när folk ska upp och jobba på morgonen. Hade det varit en fredag eller lördag hade jag inte brytt mig men en söndag !!!
Ska också tillägga att det är en äldre tant som bor där, inte en 20 åring.

Så va gör man ?? Ska man ringa hyresvärden och fråga om det är okej att spela musik mitt i natten och om det är tillåtet för os andra att också hålla låda eller ska man strunta i det för denna gång och se om det händer igen ? Va hade ni gjort ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0