Äntligen :):)

Idag kom det jag har väntat på länge nu, jag har gått här med ont i magen och funderat över hur sjutton vi skulle göra om vi inte fick en förskoleplats. Jag menar nu är det en månad kvar tills vårt datum vi hade ansökt om men idag när jag hämtade in posten låg äntligen det kuvertet som jag ville där.

Över lycklig eftersom att det stod ättekulla förskola på kuvertet så förstod jag ju att vi hade fått vårt första val! 
Så otroligt glad och vilken lättnad!
Så om en månad börjar lilleman på dagis och samtidigt som jag blev jätte glad så kom direkt lite separationsångest. Min lille plutt som jag varit hemma med nästan ett år ska helt plötsligt spendera mer tid på förskola än med mig. Han kommer lära sig saker som jag inte kommer vara först med att se och det gör faktiskt lite ont i mamma hjärtat. 
Såklart kommer det gå bra och jag ät faktiskt inte så orolig över inskolningen heller. Tror det kommer gå jätte bra. Jag tror på det här med att " trivs mamman så trivs barnet". Personalen på stället känner ju mig sedan tidigare eftersom det var där min moster jobbade när hon levde ( har ju skrivit om detta innan) så ja, detta kommer bli så bra så :)

Perfekt avslut på denna dagen :)








Kommentarer
Postat av: Tess

Spännande med dagis.. Vi har bara ungefär 2 veckor kvar nu.. Börjar ju i mars.. Buuhuu.. haha.. nä men känns sjukt bra.
Ja det är en tårta.. Jag gjorde maräng själv.. Gjorde i en form med löstagbar kant.. blev riktigt bra faktiskt, gjorde de kvällen innan och lät de stå ute sedan med en handduk över bara..
Men pallar man inte kan man alltid köpa färdiga..

http://www.ica.se/recept/pavlova-528893/

Sedan bara att pynta..

http://inheels.blogg.se/2013/november/super.html Där är min Pavlova.. Rev vit choklad över men varit bättre utan.. Körde på Dumlekakor med.. SMARRIGT! :-)

2014-02-12 @ 20:28:19
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Eller ja, 2,5 haha.. börjar den 3/3.. men det går undan, känns jättebra faktiskt.. Håller på o kluddar med jobb nu.. får se vad an hittar på.. Se om man vill göra något annat ett tag.. har lite sisådär halvångest för vad jag vill göra..

2014-02-12 @ 20:44:52
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Vi går ju privat så de hade lite andra regler där.. jag ska ha henne 5h/dag, alla dagar i veckan (för de fick man på detta stället).. Jag skriver i hur gubben jobbar.. för ha vet jag.. Sedan gjorde jag frågetecken på mig.. Men ring och hör med de du ska skicka lappen till om du är osäker.. Med hans lön tog vi vad han tjänade förra året och delade på 12, sedan kommer jag gå på akassa i början, och det blir nog samma som jag hade sist så vi fyllde i det.. Skulle de bli några ändringar så får man ju fylla i nytt bara :-)

2014-02-12 @ 21:03:20
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Hmm vet ej riktigt. Pratade med förskolan så vi ska gå igenom utrustning osv.. Ska höra vad som är bäst.. Rena regnkläder eller skalkläder osv.. Stövlar ska jag givetvis köpa, blir ett par crocs med handtag på sidorna. Fått bäst i test :-) lagom pris med.. Ordentliga skor, slit o släng skor osv :-)
Men ja, ska kolla.. Men väntar och går igenom med de vad man behöver. Ska inte handla en massa i onödan, det är en sak som är säker :-)

2014-02-12 @ 21:23:43
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Precis. Tänkte om man har typ vanlig jacka, hon har ju en nu, den tåler iofs vatten. Men behöver nog nya skalbyxor. Sedan tänkte kag höra om de regnar mycket och de ska vara ute om man skulle köpa sånt vanligt regnställ, i sån typ galon tyg eller vad de heter som man kanske drar utanpå? Ska höra vad de rekommenderar. Jag har bara handlat skor än så länge. Det behöver hon oavsett, sedan höra vad som är bäst och enklast också handla de.. :-) tänker inte lägga en massa och handla i onödan.. Så massa annat som säkert kommer till också.

2014-02-12 @ 21:35:07
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Ytterkläder har varit en runda i Ullared men inte supernöjd. Så har köpt de mesta på polarn och pyret. Men ja, mycket slits osv på dagis så ska jag ha regnställ ska jag nog kolla Lindex eller kappahl, men ska ha nya skalbyxor, ja till sandlådan osv, får de bli på pop tror jag :-)

2014-02-12 @ 21:43:48
URL: http://inheels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0