Baka, baka liten kaka

Idag har jag spenderat typ hela dagen i köket. Bakat en massa inför i morgon då vi ska ha kalas för Andre eftersom han fyller år på måndag.
Kladdkakemuffins, sockerkaka, rulltårta som ska bli som en liten tårtbit med grädde, riven choklad och kiwi på. 
Shackrutor har jag också gjort, första gången och jag trodde verkligen inte det skulle bli bra. "Hacka allt till en smet", mmm visst det blev fan ingen smet, torr mjölblandningen med lite smör typ. I med mer smör och sen blev det bra och resultatet var mycket bättre än förväntat :)
Får vi hoppas våra gäster tycker detsamma i morgon annars kan jag äta alla själv haha :) kakmonstret nummer 1 här !

Blev grönsakssoppa till middag, samma som jag blev bjuden på hemma hos Sara häromdagen. 
Svin gott även idag och gubben han öste på flera gånger om.
Jätte lätt stt göra också, blomkål, broccoli, purjolök, morötter, vitkål, kålrot och selleri.
Häll på vatten, i med hönsbuljong och sen krydda jag med örtsalt, vitlökspulver och hela vitpeppar korn. Mums :)

Andre ville ha korv i sin soppa så kokade några korvar som jag hacka i småbitar. Ingen höjdare enligt mig men det är ju en smaksak.
En sak är säker, lilleman han tycker om korv iallafall. Gapade efter mer hela tiden, började redan när vi var en sväng på biltema innan idag och jag stod med en fransk hotdog, han knappt ta en tugga själv för än han gapa stort som tusan :) Goa lilla bus :)

Jag är slut i rutan just nu, blir melodifestivalen och sen sova! 
Äntligen har vi kopplat in tvn i sovrummet så jag gissar att jag kommer krypa ner ovh titta där men den ända nackdelen är att det kommer bli smulor i sängen efter mina chips haha :) får luta mig över på Andres sida helt enkelt !;)

Ha en bra kväll :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Ja jag har typ dammsugare i min skrapa, älskar detta kittet! Går
SÅåååååå snabbt att tvätta fönsterna, har ett par stycken ;-)

2014-02-15 @ 20:15:58
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Ja, den investerade jag i när man var "rik" haha.. Värd vartenda öre faktiskt ! :-)

2014-02-15 @ 21:18:25
URL: http://inheels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0