Första sjukdomen

När jag vaknade i natt så var jag helt igentäppt i näsa och svalg, tänkte att det kanske berodde på att jag inte sovit så mkt men när jag vaknade nästa gång och kände ännu värre så fattade jag ju att en förkylning var på gång.

När lilleman vaknade upptäckte jag att hans näsa rann i ett, nös gjorde han också typ hela tiden men ändå var han pigg precis som vanligt och kändes inte varm.

Lämnade honom hos farmor under tiden jag var och fixa frillan hos bästa Petra. När jag var klar så hade lilleman somnat i deras soffa.

Han har ätit bra men varit lite hängig i mellanåt och efter vi hade sovit middag så var han som vanligt.
Däremot så har det blivit lite sämre nu under kvällen, lite lite feber men mest hängig och snorig så har nu införskaffat oss en nässug och näs droppar (inte spray). Får se hur det är i morgon med min lille plutt.

Första gången han är sjuk, första gången på nästan 1 år är inte illa pinkat. Det är bara så typiskt stt det ska komma nu när vi åker till Stockholm på fredag men det fixar sig nog. 
I morgon ska vi bara va hemma och mysa, det behöver både han och jag som går här och försöker hålla huvudet högt för att orka. Jag hade kunnat kurera mig i någon dag för att bli frisk men det går inte så det är bara att kämpa pp helt enkelt!

Min lilla älskling, jag hade hellre tagit allt detta själv än att han ska va dålig. Jag håller tummarna att det är bättre i morgon iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0