Virus

Efter tre dagars ringande hit och dit för att höra mig för med dessa prickar som lilleman fick så har vi äntligen fått svar!

Trodde det var vattkoppor från början men när vi vaknade i lördags så hade inte dessa röda prickar gått över till blåsor vilket de annars gör ganska så snabbt och därför kände jag att det inte kan vara det.

Ringde kvälls o helg mottagningen men dem tyckte vi skulle avvakta. Jaha, avvakta igen!!! 
Jag ville ha svar på om det var smittsamt eller om det kanske var någon allergi och om det fanns något i halsen eftersom han knappt har velat äta och pillar sig i munnen stup i ett.

Ringde tillbaka på kvällen och fick en tid, jätte bra sköterska jag pratade med. Åkte in och det visade sig vara virusprickar. Bara att vänta ut det hela o hoppas att det försvinner snabbt.
Alltsp inget dagis i morgon och vi har fått lösa det på bösta sätt, Andre jobbar förmiddag och är hemma när jag börjar mitt jobb. Jag lär va skit trött men så får det va.. Ibland får man ha det lite tuffare helt enkelt!

Inte nog med det har 6 dagars jobb framför mig, dock ledig en dag där i mitten men iallafall.. Kommer kännas lite konstigt att inte få va med på kvällen på så länge men det är bara att vänja sig. Jag trivs på jobb så det ska nog inte vara några problem! 

Jag håller tummarna iaf att lilleman blir frisk snart så han kan komma tillbaka o leka med sina kompisar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0