Något nytt

Måndag igen, sista veckan för mig innan allt med mitt jobb tar fart. Lite smått ångest men det blir säkert bra. Ångest för vad ?! Jo för att jag tycker det är riktigt skönt att kunna lämna lilleman på dagis en stund och sen hämta honom och få spendera så mkt tid med honom. Vill jag att han ska vara ledig så kan han det, just friheten till att själv avgöra hur mkt han ska va på förskolan är rätt så skönt och allt detta försvinner ju när jag väl börjar jobba och det gör lite ont i hjärtat faktiskt. Som allt annat tar det väl sin tid innan man har kommit in i det hela.

Just nu är han på förskolan, jag skulle städa men hamnade i soffan. Vilar lite, tänkte egentligen sova men det gick inte. Kanske kan få en timme när lilleman sover middag.
Känner mig så seg, vet inte om det är vädret som gör det eller om jag bara är slut. Kanske skulle börja stoppa i mig lite vitaminer, sist så hjälpte det hur bra som helst men bäst av allt hade väl varit motion. Hade det varit fint väder hade jag tagit vagnen i gått o hämtat min lille prins men men..

Idag ska jag försöka göra något till middag som jag aldrig gjort, torsk i folie. Med potatis, morötter, zucchini, rödlök, dill, gräslök och persilja och sen gräddfil till det, mums. Låter gott i mina öron, får hoppas det smakar så ovkså :)

Vad gör ni idag ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den )

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat ?:

Trackback
RSS 2.0